"Seorang Isteri, Mak, Suri Rumah dan Grafik Design diRumah sepenuh masa..:-)"

Tuesday, December 28, 2010

wanita dan kecantikan...kecantikan dan wanita...

Semua wanita di dunia ini ingin dilihat cantik, untuk diperhatikan oleh orang sekeliling, sahabat, keluarga, terutama oleh kekasih hati. Sehingga banyak wanita yang rela melakukan apa saja agar dapat kelihatan cantik. Hal ini wajar bagi wanita usia muda, maupun yang sudah berumur akan suka jika mendapat pujian cantik.

Saat ini tanpa disedari ataupun tidak kecantikan wanita sudah menjadi industri yang semakin berkembang, dari segi salon kecantikan, produk kosmetik, produk ubat-ubatan pelangsing tubuh, produk apearel, fashion dan bahkan paranormal pun laku untuk pemasangan susuk agar seorang wanita terlihat cantik,begitu obsisnya wanita dengan kecantikan.

Tanpa disedar banyak wanita disaat ini Sungguh opses dan lagi menyedihkan kerana wanita yang opses untuk menjadi cantik dengan cara pembedahan untuk mengubah bentuk tubuhnya dengan cara pembedahan plastik, yang terkadang bila dilakukan bukan orang yang profesional maka bukan kecantikan yang didapat, malah perubahan yang menyedihkan, bahkan boleh mengakibat kematian.

Menurut pendapat saya kecantikan itu adalah relatif, penilaian tentang kecantikan abstrak dan berubah-ubah, tidak ada kecantikan yang pasti, dari zaman ke zaman konsep kecantikan selalu berubah-ubah. Dalam Zaman serba komersil ini, cantik merupakan sebuah komoditas dan tanpa disedari banyak wanita menjadi korban kecantikan.

namun tidak salah klu kita menjaga kecantikan untuk diri sendiri,tak perlu mengubah sesuatu yang telah diberikan oleh Allah.

renung-renubgkanlah.....jgn ada yang terasa hati dengan artikal saya ini...

buang yang keru ambil yang jernih.....

0 comments: