"Seorang Isteri, Mak, Suri Rumah dan Grafik Design diRumah sepenuh masa..:-)"

Thursday, April 15, 2010

Mata...Mata...Mata...

Mata Segala-galanya.....

ini Makeup mata i time kahwin hari itu...cantikan

saya amat meniti beratkan pasal solekan mata,suka sgt tgk mata yang menawan.Masa time kahwin hari itu pun saya bg tahu tukang makeup tumpuhkan pada bahagian mata...kerana mata adalah segalahnya bagi saya....ini sedikit tips yang saya dapat dari atikel...mari kita kongsi bersama.

TIPS SOLEKAN MATA




Untuk solekan mata yang menarik pada majlis perkahwinan, pertunangan atau makan malam. Seeloknya anda memastikan penjagaan mata merupakan satu rutin harian anda. Pastikan anda mendapat tidur dan minuman yang cukup.



Mata merah.
Gunakan titisan mata untuk menghilangkan masalh ini. Pastikan titisan mata yang anda gunakan adalah dari jenis yang biasa anda pakai, untuk mnegelakkan iritasi jika anda bertukar kepada produk yang lain.

Mata Sembab
Gunakan hirisan timun atau bag teh yang sejuk untuk meredakan mata yang sembab. Kesan penyejukkan akan dapat meredakan bengkak yang anda hadapi.

Kalis Air.
Gunakan mascara yang kalis air, jenis ini tahan lebih lama dan tidak comot bila terkena airmata.
Jika anda tidak sukakan keadaan nya yang agak keras, gunakan satu lapis mascara biasa dan satu lapis lagi jenis kalis air untuk mencantikkan mata anda.

Celak Mata, @ Eyeliner
Charcoal, navy, atau mahogany adalah pilihan yang terbaik untuk trend masakini. Hitam dan Coklat nampak lebih biasa kini terutamanya jika majlis diadakan pada waktu siang (bukan majlis makan malam).

Pembayang Mata
Pembayang warna putih boleh digunakan sebagai highlighter pada tulang atas mata bagi kulit yang cerah , manakala rona peach dan vanilla akan nampak lebih anggun bagi yang berkulit lebih gelap.

Membentuk Kening
Bentukkan kening anda menggunakan pensil warna yang sepadan dengan bulu kening untuk kesan lebih dramatik.

1 comments:

Jue said...

Mata awak keh itu,cantiklah.