"Seorang Isteri, Mak, Suri Rumah dan Grafik Design diRumah sepenuh masa..:-)"

Thursday, October 6, 2011

Menanti Orang Baru

Menanti Kelahiran Orang Baru Dalam Kehidupan Kami

As Salam....
lama dah tak bercerita kat blogku ini...

oklah di pendekkan cerita skg ini aku tgh sarat mengandung anak pertama dah masuk 37 minggu dah....tak sabar rasa menanti orang baru ini...namun dalam menanti itu ada juga rasa takut dan pelbagai perasaan timbul....ai..aku sentiasa berdoa agar semuanya selamat dan di permudahkan untuk bersalin....Amin...,Tapi dalam rasa takut itu terubat juga hati ini bila tgk barang baby yang aku beli....semua pun cute bikin geram...itulah yang buat aku tak sabar menanti kehadiran baby kesayanganku ini...Sekarang ini pun dlm perut bukan main aktif lagi bergerak....tak sabar kot nak keluar..hehehe sayang anak mama.... Hubbyku pun bukan main gembira dgn kehadiran orang baru ini....terpancar kegembiran di wajah hubbyku....

Didalam menanti kehadiran orang baru ini....teringat peristiwa tahun 2010....dimana aku mengalami keguguran, time itu usia kandungan aku dah masuk 3 bln....hanya Allah S.A.W tahu perasan dan kesakitan yang aku alami...Namun yang membuat aku sedih sekali aku tidak sempat mengambil secubit daging anakku untuk ku kubur .... kerana time itu babyku hancur...aku pun tak tahu kenapa jadi begitu....ramai yang bertanya kepadaku tapi aku sendiri pun tak tahu kenapa.....Time itu aku dan hubbyku pun bluh dan panik tak tahu nak buat apa...,Tapi syukur hubbyku menjaga aku sepenuhnya....dia yang membersihkan darah ku yang tumpah begitu banyak...dan dialah juga yang sediakan dan menguruskan aku sepenuhnya...disitulah aku amat bersyukur kepada Allah S.A.W kerana menemukan jodohku dgn dia....,Tapi semua dah berlalu....
dah akhirnya aku mengandung untuk kali kedua...syukur...dah ku harapkan mudah2 kali ini kandunganku selamat dan dipermudahkan aku bersalin...amin...

Oklah sampai sini aje...nanti lain kali ada cerita akan jari jemari begerak menyampaikan...dan mana tahu lepas ini aku akan bersalin...mudah2....amin...

0 comments: