"Seorang Isteri, Mak, Suri Rumah dan Grafik Design diRumah sepenuh masa..:-)"

Thursday, January 6, 2011

Disebalik Solekan


KUASA solekan memang hebat serta mampu melahirkan aura tersendiri pada wanita. Kepakaran yang ada pada juru solek sehingga mampu merubah gaya serta imej seseorang wanita merupakan satu hasil seni profesional yang perlu diberi pengiktirafan.

Manakan tidak, wajah yang penuh dengan titik hitam, parut jerawat dan cela semuanya boleh ditutup dengan teknik solekan asas yang betul.

Itu belum lagi skil membentuk mata yang kecil menjadi bulat, pipi yang tembam menjadi tirus atau hidung yang kecil menjadi mancung bak seludang.

Selain skil dan kepakaran, bahan solekan yang digunakan juga perlulah daripada bahan berkualiti serta yang telah terbukti mampu memberi kesan yang baik terhadap adunan warna yang telah ditetapkan mengikut tema solekan.

Umum mengetahui barang yang baik dan berkualiti sudah tentu mempunyai prestasi yang jauh berbeza daripada bahan solekan yang tidak begitu berkualiti. Umpama kereta dan petrol yang saling bergantung, begitulah juga solekan dan jurusolek. Tanpa asas atau teknik solekan yang baik, sudah tentu solekan tidak dapat dihasilkan dengan sempurna.

0 comments: