"Seorang Isteri, Mak, Suri Rumah dan Grafik Design diRumah sepenuh masa..:-)"

Monday, June 7, 2010

Genius Bukan Penghalang Hidup?


Genius anugerah Tuhan, tapi kita harus faham as a Islam brotherhood need help and support our Islam humanity. Pelik dunia akhir zaman jadi genius susah jadi tolol lagi susah. Ingatlah semua itu adalah ujian. Kita memang rasa kesian apa yang menimpa pada Sufiah. Tapi kita harus alert that banyak remaja kita terbabas macam Sufiah juga. Adakah itu maniac, scizo. bipolar? Tepuk dada tanya Iman. Kita perlu kuatkan azam perbetul yang ada di hadapan mata. Berapa ramai lagi pelajar universiti pergi clubbing, minum arak then jadi pelacur. Think properly. Sufiah dan anda, malah kita semua harus ambil perhatian ke mana hala yang kita hendak layarkan?

Mungkin anda sependapat dan sebulu dengan penulis, supaya stesen televisyen kita bukan sekadar highlight pada kegeniusan para ilmuwan Islam terdahulu, tetapi cuba perhatikan juga, bagaimana mereka menggabungkan keupayaan mental, hubungan dengan Pencipta dan hubungan sosial dengan masyarakat yang menjadikan mereka berjaya. Ini, agar menjadi iktibar untuk kita semua.

Malah jauh benar dari genius. Hanya satu jalan yang dirintis yang diberi oleh Tuhan;

"Genius is not merely in academic field yet it is also including emotionally, sporitually and intelectually well balance together"

0 comments: